Blog

انواع ال سی دی گوشی , ال سی دی سرویس پک , ال سی دی گلس چنج , ال سی دی Ic

توسط مقالهدر ۳۳ آبان ۱۴۰۱

انواع ال سی دی گوشی

 

انواع ال سی دی گوشی که شامل : تاچ ال سی دی سرویس پک , تاچ ال سی دی تی اف تی , ال سی دی گلس چنج , ال سی دی org new , ال سی دی Ic , ال سی دی اولد ۲ ( اینسل)
را در این مقاله بطور کامل بررسی میکنیم ، اگر در این صفحه هستید پس احتمالا نیاز به تعویض ال سی دی گوشی دارید. به جرات میتوان گفت که تعویض ال سی دی گوشی شایع ترین مشکلی است که برای هر کاربری رخ میدهد و نیازمند اطلاعات دقیق است.

با وجود گوریلا گلس های نسخه جدید شرکت کورنینگ اما هنوز هم حتی خود مدیرعامل این شرکت متذکر میشود که تمامی این نتایج در ۸۰ % مواقع معتبر هستند و در ۲۰% ممکن است زاویه ی وارد شدن ضربه گوشی به نحوی باشد که حتی با سقوط از ارتفاعی بسیار ناچیز هم ال سی دی گوشی بشکند و نیاز به تعویض پیدا کند .

پس تا اینجای کار متوجه شدیم که هیچ قطعیتی برای ضدضربه بودن ال سی دی وجود ندارد و نسخه های جدید گوریلا گلس ها بی شک موجب حفاظت بیشتر ال سی دی شده اند اما در ۲۰ درصد مواقع عوامل دیگر دخیل میشوند ، به همین تعویض ال سی دی نوت ۱۰ پلاس هم که از پرچمداران سامسونگ است و مجهز به به‎روزترین نسخه های گوریلا گلس است هم در این اسمارت فون از سری تعمیرات رایج است .

هرچند که برای حفاظت بیشتر و پایین آوردن ریسک شکستن ال سی دی شما میتوانید از گارد کیس ( قاب گوشی ) و محافظ های صفحه نمایش استفاده کنید اما با تمام این موارد که ذکر کردیم و همه ی ما هم از این تدابیر استفاده میکنیم ؛ بالاترین امار تعمیرات در سراسر جهان متعلق به تعویض ال سی دی است .

اما نشانه های نیاز به تعویض ال سی دی عبارتند از :

سیاه شدن تصویر

پخش شدن رنگ از یک گوشه ی تصویر ( مانند جوهر پخش شده )

افتادن خطوط رنگی افقی یا عمودی روی تصویر

سوسو زدن تصویر

کار نکردن تاچ در یک بخش یا تمام تصویر

گیج زدن تاچ دربخشی یا تمام تصویر و تاچ خود به خود

 

تا الان فهمیدیم که گوشی ما نشانه های بالا را دارد و نیاز به تعویض ال سی دی دارد اما چه نمایشگری بهترین گزینه برای جایگزینی است ؟

حقیقت امر این است که در بازار قطعه ی ال سی دی در رده کیفیت های متنوعی وجود دارد که در طیف قیمتی گسترده‎‌ای هم هستند ، که هر رده کیفیت دارای مزایا و معایبی است که هریک را جداگانه در ادامه بررسی خواهیم کرد .

 

تاچ ال سی دی سرویس پک

 

از انواع نمایشگر گوشی بالاترین رده کیفیت موجود در بازارهای جهانی را ال سی دی سرویس پک یا اورجینال مینامند . فناوری بکار رفته در این نمایشگر ازنوع  super amoled است .

از ویژگی های این فناوری میتوان به رنگ مشکی باکیفیت اشاره کرد که علت این امر را میتوان به نوع ساخت این نمایشگر مرتبط دانست ؛ تا زمانیکه جریان برق از میان پیکسل ها عبور نکند ، نوری ساطع نخواهد شد به همین دلیل در تصاویر با رنگبندی تیره هم مصرف باتری کمتر است  و هم رنگ مشکی براق تر است.

باز هم دقیقا به دلیل همین فناوری در رنگبندی های روشن جریان باتری بسیار بیشتر بوده و درصد شارژ اسمارت فون شما سریع تر کم خواهد شد ؛ اگر بخواهیم همینجا یک پیشنهاد هم به شما داشته باشیم ، باید بگوییم به چارت مشخصات اسمارت فون خود در سایت gsmarena مراجعه کنید و در صورتیکه نوع فناوری نمایشگر شما هم از انواع ، amoled , super amoled , super amoled plus  بود عکس بک گراند خود را در تم رنگی تیره انتخاب کنید و به این ترتیب شارژ باتری شما مدت زمان بیشتری باقی میماند.

همانطورکه گفتیم این ال سی دی مشابه با ال سی دی فابریک گوشی و بهترین انتخاب برای جایگزینی است از نظر مزایا ] همان مزایای ال سی دی فابریک را دارد و معایبش هم همان معایب است .

در این فناوری ما با ضخامت بسیار کم نمایشگر روبرو هستیم و به همین دلیل ضخامت نهایی گوشی هم بسیار کم و مطلوب است ، دلیل این ضخامت اندک هم میتوان به نداشتن لایه ی نور پس زمینه و عدم وجود یک لایه ی جداگانه برای اجرای دستورات تاچ دانست ، زیرا هر دو این وظایف در همان لایه ال سی دی گنجانده شده است.

در نهایت باید بگوییم نمایشگرهای oled از نظر چیدمان پیکسل ها ، بازدهی ، ضخامت ، کنتراست رنگ ها و… یک سرو گردن بالاتر از سایر فناوری هاست.

این فناوری غالبا برای اسمارت فون های سامسونگ است و تا مدتها انحصاری بود . اگر فناوری به کار رفته در نمایشگر فابریک شما از نوع oled بوده است و امروز نیاز به تعویض ال سی دی دارید ، در درجه ی اول همین رده کیفیت را به شما پیشنهاد میکنیم که هم طول عمر بسیار بالایی دارد و هم از نظر مشخصات کاملا با ال سی دی فابریک شما یکی است.

 

تاچ ال سی دی تی اف تی

 

از انواع نمایشگر گوشی یکی از فناوری هایی که به صورت پیشفرض روی ال سی دی فابریک بسیاری از اسمارت فون ها استفاده شده است تی اف تی که مختصر شده ی Thin-Film Transistor  است . این نوع فناوری را میتوان از ساختارهای قدیمی تر دانست ، کامپیوترها از اوایل سال ۲۰۰۰ با این فناوری تولید میشدند و اگر به یاد داشته باشید نمایشگرهای کامپیوترهای آن سالها بسیار ضخیمتر از نمایشگرهای امروزی بود و دلیل این موضوع هم وجود یک لایه بک لایت بود که نور پس زمینه را تامین میکرد.

نکته ی جالب اینجاست که هنوز هم این فناوری مرسوم است و بسیاری از برند های مطرح موبایل گاهی برای کاهش قیمت نهایی گوشی از این فناوری استفاده میکنند.

البته که این فناوری ویژگی های مثبتی هم دارد که از میان انها میتوان به وضوح بالای تصویر و زاویه ی دی فراخ اشاره کرد.

از مدل اسمارت فون هایی که نمایشگرهایی از خانواده tft دارد میتوان به مدل های جدید سامسونگ نظیر a11 , a21 و مدلهای قدیمی j5 prime  اشاره کرد.
همانطور که متوجه شدید برخی از مدل گوشی ها نظیر مواردی که ذکر کردیم ، فناوری انتخاب شده ی تی اف تی  را دارند و طبیعی است که اگر این اسمارت فونها نیاز به تعویض ال سی دی پیدا کنند بهترین گزینه برای جایگزینی همان فناوری منتخب کارخانه یعنی tft است .

اما نکته ی حائز اهمیت این مطلب است که کشور چین اقدام به تولید این فناوری نمایشگر برای تمام اسمارت فون ها کرده است .

برای مثال فناوری فابریک نمایشگر در مدل a50 سامسونگ  super amoled  است و بالاترین رده کیفیت ، اگر نیاز به تعویض ال سی دی a50  دارد ، سرویس پک اورجینال است ، اما کیفیت tft هم برای این مدل در بازار موجود است که قیمت کمتری دارد و از نظر کیفیت تصویر هم با روز اول متفاوت است و از نظر جریان برق هم متفاوت با نمایشگر روز اول شماست و ممکن است منجر به مشکلاتی شود .

اما برای مثال در مدل a21 که ال سی دی فابریک کارخانه هم از نوع tft است بالاترین رده کیفیتی برای جایگزینی هم همین فناوری ست .

 

 

ال سی دی گلس چنج

 

از انواع نمایشگر گوشی ال سی دی های گلس چنج که میتوانیم به اصطلاح انها را نمایشگرهای روکاری هم بنامیم . این رده از کیفیت از نظر مشخصات مشابه با ال سی دی فابریک روز اول شما و نمایشگر سرویس پک اورجینال است با این تفاوت که لایه‎ی گلس یا همان شیشه ی ال سی دی یکبار مورد ضربه واقع شده  و تعویض گردیده است ، بعبارت بهتر یکبار گلس ال سی دی شکسته بوده و تعویض شده است .

این ال سی دی ها بعلت اینکه یکبار درون تجهیزات تعمیرات ال سی دی رفته اند قیمتی به مراتب کمتر از ال سی دی سرویس پک و اورجینال دارند اما نظر رزولوشن و میزان جریان کشی با ال سی دی اصلی هیچ تفاوتی ندارند .

اگر نیاز به تعویض ال سی دی دارید و میخواهید در هزینه ها هم صرفه جویی کنید بعد از ال سی دی اورجینال ، ال سی دی گلس چنج را پیشنهاد میکنیم .

 

 

ال سی دی org new

 

چین کشوری که در هر رشته ای وارد میشود !

ال سی دی اورج نیو ، کیفیتی است که توسط کشور چین تولید میشود و از نظر ظاهری تا حدود زیادی مشابه با ال سی دی سرویس پک است . تفاوت این کیفیت با اورجینال را تنها یک تعمیرکار متوجه میشود و برای افراد عادی ملموس نیست ، به همین علت بسیاری از افراد سودجو این کیفیت را بجای کیفیت اوجینال و با قیمت بالاتر به‎فروش میرسانند.

تعمیرات موبایل اکسیژن تیم با در نظر گرفتن اصل صداقت ، به مراجعه کنندگانش تفاوت این دو ال سی دی را مطرح میکند و با توجه به اختلاف قیمت کم بین این دو مدل و با درنظر گرفتن طول عمر چند برابری ال سی دی اورجینال ، کیفیت اصلی را پیشنهاد میکند .

 

ال سی دی Ic

 

ال سی دی Ic کیفیتی متوسط با قیمتی متوسط !

از انواع نمایشگر گوشی تاچ ال سی دی آی سی که با نام اولد هم شناخته میشود از سری ال سی دی هایی است که نمیتوان روی ان هیچ ضمانتی داشت ، میشه گفت در برخی مدلها این نمایشگرها کیفیتی قابل قبول داشته و در برخی مدلها هم از سطح مورد انتظار بسیار پایین تر بوده اند .

اما تفاوت این کیفیت با دیگر رده ها در دیود کوچکی است که روی قطعه ی فلت ال سی دی قرار داده شده است .

در واقع از نظر مشخصاتی مثل تعداد پیکسل و رزولوشن ، روشنایی ، کنتراست رنگ‎ها و مواردی از این قبیل کیفیت ic بسیار پایین تر از اورجینال است اما تلاش شده که تمام این مشخصات را با قرار دادن دیود کوچکی روی فلت تامین کنند . کار این دیود در واقع ایجاد جریان برق بیشتر در ال سی دی است که تصاویر خروجی نهایی را به کیفیت فابریک نزدیک کند .

اما متاسفانه این جریان برق میتواند برای مدار بُرد و باتری مضر باشد که متاسفانه کمتر کسی به این نکته توجه میکند .

همچنین از تفاوت های ال سی دی ic با اورجینال میتوان به حاشیه ی صفحه نمایش اشاره کرد که در این کیفیت کمی پهن تر است و به عبارت بهتر نسبت کادر تصویر به پنل جلویی در این نمایشگر عدد کوچکتری است و بخش بیشتری از نمایشگر را حاشیه اشغال کرده است .

اما برای مثال در تعویض ال سی دی a30  یا مدلهایی که شاید کاربر به دنبال قیمت کمتر باشد ، میتوان به سراغ ابن رده کیفیت هم رفت هرچند که توسط تعمیرات موبایل اکسیژن تیم به هیچ عنوان توصیه نمیشود .

از دیگر تفاوت های این رده با کیفیت اورجینال میتوان به تفاوت ضخامت ها اشاره کرد که در این کیفیت کمتر و بالطبع همین امر موجب حساسیت بیشتر ال سی دی شده است .

بطور کلی میتوان ضخیم ترین ال سی دی را کیفیت tft دانست که حتی کمی بالاتر از سطح قاب قرار میگیرد و کمترین ضخامت را مربوط به کیفیت  Ic  دانست .

 

ال سی دی اولد ۲ ( اینسل)

 

و در اخر از انواع نمایشگر گوشی جدیدترین مدل نمایشگر گوشی ال سی دی کپی که در بازار عرضه شده است و از سال ۲۰۱۹ در ایران موجود شد کیفیت اینسل است که باتوجه به اینکه به تازگی عرضه شده نظرات متفاوتی را با خود به همراه دارد  برخی معتقدند که این رده از ال سی دی های tft به مراتب بادوام تر است ، برخی از کاربران هم با انتشار تجربه ی خود عنوان کرده اند که این ال سی دی حتی کیفیت تصویر لازم را ندارد .

اما نکته ای که به قطعیت میتوان در مورد این نمایشگر گفت قیمت پایین این نمایشگر در میان کیفیت های دیگر است ، بعد از ال سی دی تی اف تی  ، عنوان کمترین قیمت را میتوان به همین کیفیت اطلاق کرد .

 

 

تا اینجای کار ، با رده کیفیت های متنوع آشنا شدیم ، اما اگر بخواهیم یک مدل را پیشنهاد کنیم قطعا انتخاب اول ال سی دی سرویس پک اورجینال است در میان ال سی دی های سرویس پک هم پیشنهاد اول ال سی دی های ۱۰۰% اورجینال ساخت ویتنام است.

اما اگر به هر دلیلی به دنبال قیمت تعویض ال سی دی کمتر هستید ، تاچ ال سی دی های چنج گلس و یا روکاری را پیشنهاد میکنیم که از نظر مشخصات کاملا با ال سی دی اورجینال است.

 

ارتباط با ما

تعمیرات موبایل اکسیژن تیم با بیش از یک دهه تجربه تعمیرات تخصصی ال سی دی موبایل ، در قدم اول تلاش میکند با کمترین هزینه ی ممکن ال سی دی شما را با دستگاه های فوق تخصصی تعمیر کند اما در صورتیکه نیاز به تعویض ال سی دی گوشی داشته باشید بالاترین کیفیت را پایین ترین قیمت به شما عرضه میکند .

در صورتیکه نیاز به تعمیرات موبایل دارید با شماره تماس ۰۹۱۲۶۲۶۲۸۵۲ ارتباط بگیرید یا به صورت حضوری به دفتر مرکزی تعمیرات اکسیژن تیم مراجعه کنید .

 

 

 

1 دیدگاه
  1. تعویض سوکت شارژ گوشی تعمیر سوکت شارژ انواع گوشی | اکسیژن تیم ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در ۱۵:۲۳ بعد از ظهر پاسخ

    […] میبینند! الکل و ورود اب به گوشی علاوه بر ایجاد خرابی در ال سی دی سرویس پک سامسونگ یا همان ال سی دی اصلی، عامل خرابی در سوکت شارژ هم هست و […]

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید