Blog

تعویض گلس گوشی با فریزر چگونه انجام میشود ودستگاه فریزر چیست

توسط متفرقهدر ۰۹ شهریور ۱۴۰۱

دستگاه فریزر چیست و تعویض گلس گوشی با فریزر چگونه انجام میشود

دستگاه فریزر دستگاهی مختص جداسازی گلس ال سی دی های edge است. تعویض گلس گوشی با فریزر که دراکسیژن تیم که یک مرکز تخصصی ال سی دی است بیشترین استفاده را دارد. که ال سی دی گوشی s8 و s8 پلاس ، s10 و s20 تمامی گوشی های ایج سری s سامسونگ است. در طرفی نیز ال سی دی های نوت ۸ نوت ۱۰ نوت ۱۰ پلاس نوت ۲۰ و دیگر محصولات ایج سری نوت سامسونگ را شامل میشود. دستگاه فریزر برای تعمیر ال سی دی گوشی های ایج به کار گرفته میشود. حال به این که دستگاه فریزر چیست و تعویض گلس گوشی با فریزر چگونه انجام میشود میپردازیم.

 

ال سی دی اسمارت فون های سامسونگ به مرور دستخوش تغییراتی شد و کمپانی سامسونگ اقدام به تولید اسمارت فون هایی  کرد که لبه های خمیده داشت.

سری  note و s سامسونگ که محبوب ترین مدلها در بین کاربران است از همین اسمارت فون ها است.

در واقع برای آنکه بتوان ال سی دی هایی ایج یا خمیده ایجاد کرد نیاز بود که تاچ ال سی دی گوشی از شکل مرسومی که به چشم ها اشنا بود خارج شود.

تاچ ال سی دی که در بین تعمیرکاران با ظاهری شبیه به شیشه ال سی دی شناخته شد اینبار با لبه های منحنی ، تعمیرکاران را مطمئن کرد که خبری از جنس و ظاهر همیشگی نیست.

اینبار ال سی دی از جنسی مشابه به مشمایی بود. به موجبه این خمیدگیی تعویض گلس گوشی با فریزر باید انجام شوند.

سری s  و note سامسونگ را با این نمایشگرها میشناسیم.

 

تعویض گلس ال سی دی با فریزر

 

تاچ ال سی دی های edge 

 

نمایشگرهایی نظیر سامسونگ گلکسی نوت ۸ مزیت هایی داشت مانند لبه های خمیده که هم بخش بیشتری را به تصویر اختصاص داده و هم موجب ظاهری زیبا شده است.

اما به مرور متوجه شدند که در برخی مدلهایی که اینچنین نمایشگری دارند ، تعویض گلس ال سی دی با روش های مرسوم ممکن نیست.

در ال سی دی های فلت برای تعویض گلس ، تعمیرکاران ، با استفاده از حرارت یکنواخت سپراتور ، چسب oca که مابین گلس و ال سی دی  را اب میکردند  و سپس مابقی فرایند را طی میکردند.

اما در تعویض شیشه ی شکسته ال سی دی هایی نظیر s8 سامسونگ این امکان فراهم نبود.

به همین دلیل دستگاه فریزر وارد کار شد، تعویض گلس گوشی با فریزر ریسک را به ۱% رساند.

اینبار به جای آب کردن چسب جامد oca، با استفاده از دمای منفی ۱۸۰ درجه، چسب را منجمد میکنیم.

در واقع مکانیسم این فریزر بر همین مبنا است که چسب مابین نمایشگر و گوریلا گلس را منجمد میکند و منجر به از بین رفتن اتصال مابینشان میشود.

دمای این دستگاه به منفی ۲۰۰ درجه میرسد، اما در هر مدل اسمارت فون تعمیرکار باید بنا بر تجربه و مهارت بداند که دمای انجماد این مدل چند درجه است و چند دقیقه باید درون دستگاه بماند تا چسب کاملا منجمد شود متفاوت میباشد.

 

تعویض شیشه شکسته s8 نوت ۸ و s 10  s 20 و .. با دستگاه  فریزر

تعویض گلس گوشی با فریزر در مدل های ال سی دی s8 نوت ۸ و s10 پلاس و s 20 و دیگر گلکسی های سری ایج تقریبا مشابه هم هستند. با این تفاوت که مقدار و نحوه باز کردن ان ها از نظر ابزار و زمان متفاوت است که برای درک بهتر s8 را به بررسی و اشتراک می گذاریم

یکی از مدلهایی که برای تعویض شیشه شکسته باید درون فریزر برود، گلکسی s8  است.

در تعویض گلس s8  با دستگاه فریزر ، ابتدا باید با استفاده از حرارت یکنواخت سپراتورو اسپاتول ، قاب پشتی را جدا کنیم . پس از این مرحله باید پیچ ها را باز کرده و شیلدها را نیز جدا کنیم.

در مرحله ی بعد باید برد را از قاب میانی و ال سی دی جدا کنیم.

سپس تاچ ال سی دی را درون دستگاه فریزر گذاشته تا گلس را جدا کنیم. و در مرحله ی بعدی میتوان از فریزر برای جدا کردن ال سی دی استفاده کرد. هرچند که برخی در این مرحله از سپراتور استفاده میکنند، اما پیشنهاد تیم اکسیژن تیم انجام تمامی مراحل کار با استفاده از فریزر است.

همچنین برخی در تعویض گلس گلکسی اس ۸ ، ال سی دی را از قاب میانی جدا نمیکنند و در همان حالت گلس جدید را نصب میکنند، در این حالت معمولا پس از اتمام کار روی ال سی دی امواج و شکست نور را مشاهده میکنیم به همین علت حتما انجام دو مرحله در دستگاه فریزر باید توسط تعمیرکاران انجام شود.

 

تعویض گلس ال سی دی با فریزر

 

دستگاه فریزر چیست

دستگاه فریزر جدا کننده گلس ال سی دی در واقع شباهت هایی به فریزر معمولی دارد. در عملکرد این دستگاه پمپ گاز وجود دارد که با استفاده از ان دستگاه به دمای مورد نظر میرسد.

کلام اخر

اگر نیاز به تعویض گلس ال سی دی گوشی edge  خود با فریزر دارید کافی است با مراجعه به مرکز اکسیژن تیم در زمان ۹۰ دقیقه نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

همچنین اگر ساکن شهری غیر از تهران هستید با ارسال بسته با پست و تیپاکس میتوانید ظرف کمتر از ۲ روز مجددا گوشی خود را صحیح و سالم تحویل بگیرید.

اکسیژن تیم

همه ی مراحل تعویض گلس گوشی با فریزر و تعمیر ال سی دی گوشی و کلیه تعمیرات در اکسیژن تیم در کوتاه ترین زمان با پیشرفته ترین دستگاه ها از جمله دستگاه فریزر در حضور مشتری در زمان کوتاه انجام میشود. انجام کار تعویض و تعمیرات گوشی در حضور مشتری این امنیت را برای شما فراهم کرده است.
با اطمینان بیشتری میتوانید نسبت به تعویض شیشه ال سی دی و دیگر تعمیرات اقدام کنید.

گفتنی است که مرکز اکسیژن تیم به صورت یکسره از ۱۰ صبح لغایت ۹ شب اماده خدمات رسانی به شما عزیزان است. باتوجه به این مطلب که همه ی ما شاغل هستیم و ممکن است امکان مراجعه در تایم روز را نداشته باشیم، شما میتوانید با هماهنگی قبلی در ساعات عصر و شب مراجعه کنید و در حضور خود شما فرایند تعمیر انجام میشود.

شما جهت تعمیرات  میتوانید بصورت حضوری به دفتر مرکزی تعمیرات مراجعه کنید.

و با خط مستقیم مدیریت مهندس مهرداد سیلسپور ۰۹۱۲۶۲۶۲۸۵۲ تماس بگیرید و با وقت قبلی به دفتر تعمیرات مراجعه کنید.

تعویض گلس گوشی با فریزر

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید