Blog

تعویض بیس باند , حل مشکل انتن گوشی ایفون و حالت serching در همه گوشی ها

توسط مقالهدر ۱۰ تیر ۱۴۰۲

تعویض بیس باند


تعویض بیس باند و مشکل خرابی انتن گوشی و رفع مشکل انتن گوشی در مجموعه تعمیرات موبایل اکسیژن تیم در حضور مشتری و در کمترین زمان ممکن انجام میشود همچنین جهت استعلام قیمت تعویض بیس باند گوشی میتوانید با شماره ی ۰۹۱۲۶۲۶۲۸۵۲  تماس بگیرید.

تعویض بیس باند یکی از تعمیرات رایج در تمام مراکز سخت افزار است علی الخصوص تعویض بیس باند ایفون ۷ که تقریبا معرف حضور هر تعمیرکاری هست و تعویض بیس باند را بسیاری با این مدل میشناسند .

اما بیس باند چیست ؟ بیس باند در واقع یک نوع از ای سی هاست که مانند تمام ic ها با هدف کنترل و تامین یک وظیفه روی برد گوشی شما قرار داده شده است اما بیس باند با وظیفه ی تامین آنتن روی برد شما قرار دارد .

سوال مهم این است که ایا تمام اسمارت فون ها این ای سی را دارند ؟ در جواب باید بگوییم خیر  . اگر شما هم عباراتی مانند تعویض بیس باند گوشی سامسونگ ، حل مشکل بیس باند سامسونگ و موارد اینچنینی برای مدل های سامسونگ ، هواوی ، شیائومی و… شنیده اید باید بگوییم که در هر برندی غیر از اپل ، تامین انتن بوسیله یک سیم نازک و از طریق جریان های روی مدار برد انجام میشود و خبری از آی سی به شکلی که در کمپانی اپل تولید میشود نیست . در واقع کار ای سی بیس باند ایفون را مدارهای برد در سایر برندها انجام میدهد .

 

مشکل بیس باند یا خرابی انتن و رفع مشکل انتن چیست

 

اما مشکل بیس باند یا خرابی انتن گوشی و رفع مشکل انتن چیست ، همانطور که اشاره کردیم  بیس باند یک قطعه ی مجزاست و همین امر باعث میشود که این قطعه بتواند خرابی هایی را تجربه کند که قطعا در سایر برندها نظیرش را مشاهده نمیکنیم .

از سری مشکلاتی که در ایفون بسیار شایع است و از علائم خرابی بیس باند آیفون است ، نمایش پیغام no service  یا searching در قسمت بالایی نمایشگر است اما این پیغام به چه معناست ؟

همانطور که گفتیم بیس باند کار تامین انتن را انجام میدهد و زمانی که این ای سی خراب میشود ، در واقع هیچ تماسی را نمیتوانید دریافت نمیکنید همچنین هیچ تماسی را هم نمیتوانید بگیرید و در مورد پیامک هم به همین شکل است ، زمانی که شما پیام searching را دریافت میکنید بدین معناست که گوشی شما در تلاش است یک دکل را بشناسد و پیدا کند تا به شما انتن ارائه دهد اما اگر در یک نقطه با پوشش دهی انتن قوی هستید این مسئله مشکلی در گوشی بنظر میرسد با این وجود ما به هیچ وجه همان ابتدا سراغ تعویض بیس باند نمیرویم بلکه راه های تعمیر بیس باند را امتحان میکنیم .

 

از کجا بفهمیم بیس باند سوخته و رفع مشکل انتن چیست

اما از کجا بفهمیم بیس باند سوخته است ؟ همانطور که گفتیم قبل از دست زدن به برد باید مطمئن شویم بروز مشکل به علت های نرم افزاری و یا محیطی است یا واقعا بیس باند سوخته است ؟

پس لازم است راهکارهایی برای تعمیر بیس باند قبل از تعویض جهت حصول اطمینان انجام دهیم :

در ابتدا لازم است اقدامات اولیه و ساده ای انجام دهیم که ما را نسبت به مشکل رخ داده آگاه کند اولین قدم خاموش و روشن کردن گوشی است . گاهی نبود انتن به علت مشکلات ساده ای در مسیرهای مدارهاست چه در ایفون  و چه در سایر برندها ، اگر با مشکل عدم انتن مواجه شدید اولین کاری که میکنید باید خاموش و روشن کردن گوشی باشد .

اگر باز هم پس از روشن کردن گوشی با مشکل عدم انتن همراه بودید ، سراغ قدم بعدی میرویم و پوشش دهی انتن منطقه را بررسی میکنیم اگر در اسمارت فون های دیگر انتن باشد ولی گوشی ما پیام no service را دهد به معنای خرابی بیس باند و مشکل خرابی انتن است ، باز هم برای حصول اطمینان کامل توصیه میکنیم با اپراتور خود تماس بگیرید و از انها بخواهید سیگنال ،  پهنای باند و عدم خرابی در پوشش دهی انتن منطقه ای که در ان هستید و میزانی که سیم کارت شما دریافت میکند بررسی کنند .

قدم بعد خارج کردن و دوباره قرار دادن سیم کارت است  شاید بنظر بعید باشد اما گاهی گوشی شما هیچ مشکلی ندارد تنها ساشه سیم کارت شما دچار مشکل شده است . به همین دلیل میگوییم که یکبار سیم کارت خود را خارج کنید و مجدد جا زنید ، حتی توصیه داریم که به همین بسنده نکنید و حتی سیم کارت خود را در یک دستگاه دیگر قرار دهید تا مطمئن شوید که سیم کارت سالم  است و ایراد از گوشی شماست .

راه بعدی که قصد داریم در اینجا به ان اشاره کنیم ، بروز رسانی سیستم عامل است در واقع گاهی هیچ مشکل خاصی وجود ندارد تنها برنامه ها اپدیت شده اند اما سیستم عامل چون باید به صورت دستی به روز رسانی نشده است نمیتواند تمام برنامه ها و نیاز های گوشی را براورده کند

با وجود انکه همه ی این موارد را در جواب سوال از کجا بفهمیم بیس باند سوخته گفتیم ، اما برخی اسمارت فون ها هم هستند که از زمانی که از کارخانه خارج میشوند مشکل بیس باند را دارند . برای مثال هزینه تعمیر بیس باند ایفون ۷ موردی است که تمام کاربران این اسمارت فون تجربه میکنند . هرچند که این مدل از اپل دو سری ساخت متفاوت دارد اما میتوان گفت در هر دو سری این مشکل را کمابیش شاهد هستیم .

ایفون ۷ در دوسری متفاوت ۱۶۶۰ و ۱۷۷۸ ساخته شده است که اگر میخواهید برای شما کدام یک از سری هاست باید نگاهی به قاب پشت گوشی بیندازید .

اما این دو سری با هم چه تفاوتی دارند ؟ بیس باند سری ۱۶۶۰ توسط کمپانی کوالکوم تولید کرده است که کل ایفون ۷ هاس سری ۱۶۶۰ دارای مشکل بیس باند هستند فقط برای بعضی ها از همان روزهای اول خودش را نشان میدهد و برای برخی دیگر با اولین ضربه ، مشکل را نشان میدهد . اما سری ۱۷۷۸ با بیس باند های تولیدی اینتل عرضه شده است که خراب شدن بیس باند در ان شیوع کمتری دارد و در صورت خرابی شانس تعمیری بالاتری هست . جالب است بدانید که حتی برد این دو مدل هم با هم متفاوت است .

 

علل نیاز به تعویض بیس باند آیفون و رفع مشکل انتن

 

اولین موردی که باید بدانید این مطلب هست که برخی از اسمارت فون ها همان طور که گفتیم اساسا بیس باند های ضعیفی دارند و احتمال خرابی در انها حتی بدون هیچ اتفاق خاصی هست اما بطور کلی میتوان گفت موارد زیر موجب نیاز به تعویض base band و رفع مشکل انتن گوشی میشود :

وارد شدن ضربه یا فشار : بیس باند همانطور که گفتیم یکی از آی سی های برد شماست و که بواسطه لحیم ها روی برد شما قرار گرفته است و لحیم ها اتصالاتی سرد و خشک هستند که با وارد شدن ضربه یا فشارمیشکنند ، با شکست پایه های لحیم ، اتصال Ic Base band و مادر برد شما از بین میرود و در نتیجه شما پیغام no service  یا  searching را مشاهده میکنید .

نفوذ مایعات : یکی از دلایلی که ممکن است موجب خرابی و سوختن بیس باند ایفون شود نفوذ مایعات است در این حالت معمولا به مشکل تغذیه base band میخوریم که تنها با تعویض بیس باند مشکل مرتفع میشود.

وارد شدن گرمای بیش از حد : اگر مراحل تعویض بیس باند ایفون را دیده اشید میدانید که یکی از مراحل وارد کردن گرماست تا پایه های بیس باند را آب کنیم تا پایه از مادر برد جدا گردد ، گرمای زیاد با این آی سی اینکار را میکند . حال اگر همین گرما در شرایطی غیر از مراحل تعویض وارد شود ؛ مثل قرار گرفتن گوشی روی داشبورد ماشین در گرمای تابستان ؛ پایه ها شل میشود و در نتیجه شما به مشکل بیس باند برمیخورید

 

ارتباط با ما

در صورتیکه نیاز به تعویض بیس باند و مشکل خرابی انتن گوشی ورفع مشکل انتن گوشی

دارید کافیست با مراجعه به مرکز اکسیژن تیم در زمان ۳۰ دقیقه نسبت به تعمیر دوربین خود اقدام کنید

همچنین اگر ساکن شهری غیر از تهران هستید با ارسال بسته با پست و تیپاکس میتوانید ظرف کمتر از ۲ روز مجددا گوشی خود را صحیح و سالم تحویل بگیرید .

گفتنی است که مرکز اکسیژن تیم به صورت شبانه روزی اماده خدمات رسانی به شما عزیزان است و باتوجه به این مطلب که همه ی ما شاغل هستیم و ممکن است امکان مراجعه در تایم روز را نداشته باشیم ، شما میتوانید با هماهنگی قبلی در ساعات شب مراجعه کنید و در حضور خود شما فرایند تعمیر انجام میشود

 

ارتباط با ما

 

شما جهت تعمیرات رفع مشکل انتن گوشی میتوانید بصورت حضوری به دفتر مرکزی تعمیرات مراجعه کنید .

و با خط مستقیم مدیریت مهندس مهرداد سیلسپور ۰۹۱۲۶۲۶۲۸۵۲ تماس بگیرید و با وقت قبلی به دفتر تعمیرات مراجعه کنید

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید