Blog

تعویض درب پشت گوشی و تعویض گلس پشت گوشی همراه تعویض گلس پشت گوشی

توسط مقالهدر ۵۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

تعویض درب پشت گوشی و گلس پشت گوشی

اسیب پذیرترین بخش گوشی ، بدنه ! پیشتر در مورد تعویض گلس شکسته ی ال سی دی گوشی صحبت کردیم و گفتیم که نمایشگر موبایل
از اسیب پذیرترین بخش های گوشی موبایل است که بالاترین ریسک خرابی در اثر سهل انگاری کاربر به همراه دارد. اما پس از گلس ال سی دی دومین بخش از اسمارت فون با ریسک خرابی بالا را میتوان در پشت و یا قاب پشت گوشی نامید. در گذشته درب پشت غالب گوشی های سامسونگ از جنس پلاستیک و بود و تعویض ان توسط خود شخص به راحتی انجام میشد. به مرور با ضد اب شدن گوشی ها تعویض درب پشت گوشی سامسونگ به سادگی گذشته نبود باید با استفاده از حرارت سپراتور و اسپاتول انجام میشد و با توجه به جنس برخی مدل ها که شیشه ای بود و ماهیت شکننده ای داشت ، تعداد مراجعه برای تعویض درب پشت هم افزایش یافت.

تعویض درب پشت گوشی ۱

گوشی های اپل

اما در مورد گوشی های تولید اپل قضیه اینچنین نبود . سیاست اپل در ابتدا تولید بدنه هایی با کیفیت بالا بود که متریالی از جنس الومینیوم داشت و هیچگونه شکستگی در ان رخ نمیداد و شاید طی ضربه های شدید تنها قُر شدگی به وجود می امد. به مرور با عرضه ی ایفون ۸ کاربران متوجه شدند که خبری از بدنه های فلزی سابق نیست و اینبار قاب پشت گوشی نیز از جنس گلس طی اولین بیانیه ها اپل اعلام کرد که گلس استفاده شده در قاب پشت ایفون های جدید ، حتی از گلس ال سی دی سامسونگ s8 هم محکمتر و مقاومتر در برابر ضربه و خط و خش است. و این ادعا به مرور ثابت شد.
اما مسئله ی انکار ناپذیر مراجعه ی بالای کاربران برای شکستگی قاب پشت ایفون ها بود. اما از همان ابتدا با توجه به قابلیت مگ سیف که زیر درب پشت قرار دارد تعمیرکاران متوجه شدند که روش های سابق در مورد این گوشی ها کارایی ندارد.

تعویض درب گوشی به وسیله ی لیزر

به همین علت اینبار دستگاه لیزر وارد شد تا با کمترین ریسک بتوان قاب پشت را جدا کرد. تعویض درب پشت آیفون با استفاده از لیزر شاید خدماتی باشد که در هر مرکزی شاهد ان نباشید و دلیل ان قیمت بالای دستگاه لیزر و البته فوق تخصصی بودن فرایند تعمیر است. در تعویض درب پشت گوشی با لیزر ، روش کار در هر مدل روش کار متفاوت است. در واقع هر مدل ، نقشه اتوکد جداگانه ای دارد و محدوده ای که باید به ان لیزر پرتاب شود ، مدت زمانیکه در دستگاه لیزر بماند ، و فاصله پرتاب لیزر در هر مدل و … متفاوت از دیگری ست و تعمیرکار باید به تمام مدل ها اشراف داشته باشد. اما اگر قاب پشت شما شکسته است و نگران هستید باید بگوییم تعویض گلس پشت ایفون در مرکز اکسیژن تیم در حضور خود شما و در کمترین زمان ممکن ، کمتر از ۲ ساعت ، با قطعات اورجینال انجام میشود.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید