Blog

تعویض سوکت شارژ گوشی تعمیر سوکت شارژ انواع گوشی

توسط مقالهدر ۴۳ اسفند ۱۴۰۰

تعویض سوکت شارژ گوشی

رایج ترین تعمیرات موبایل بعد از تعویض شیشه شکسته گوشی ، تعویض سوکت شارژر است. سوکت شارژر قطعه ای کوچک است که درگاه شارژ ، میکروفون ، محل نصب انتن گوشی و جک هندزفری را روی خود قرار داده است و شما در هریک از این موارد به مشکل بربخورید باید این قطعه را تعمیر یا تعویض کنید.

تعویض سوکت شارژ گوشی

تعمیرات موبایل و سوکت شارژ

روی برد شارژ ، بخشی که بیش از همه در معرض اسیب قرار دارد درگاه شارژ است. به حدی که در سری a سامسونگ به دلیل خرابی متعدد این ناحیه ، فلت شارژ به یک قطعه ی مصرفی با طول عمر تعریف شده ، مبدل شده است.البته که بخشی از این مطلب به استفاده نامناسب کاربر مرتبط است. در واقع رفتار نامناسب ما به هنگام کار با درگاه منجر به نیاز به تعویض سوکت شارژ  موبایل شده است.

در ادامه به برخی از مواردی که منجر به خراب شدن سوکت شارژ میشود میپردازیم :

اتصال نامناسب کابل شارژ به گوشی

رایج ترین دلیلی که منجر به خرابی میشود را میتوان اتصال و جداسازی نامناسب کابل شارژ به گوشی نام برد. که منجر به خرابی کابل شارژ و هم خراب شدن فلت شارژ میشود. معمولا اولین علائمی که در این حالت شما را نسبت به خرابی سوکت هشیار میکند لق شدن کابل در درگاه است. در این حالت معمولا تنها راهکار تعویض فلت شارژ گوشی است. البته در برخی موارد علاوه بر این باید یک کابل شارژ جدید نیز تهیه کنید.

تعویض سوکت شارژ گوشی

تعمیرات موبایل

استفاده از کابل شارژ نامناسب

برخی کاربران بخاطر دلیل قبلی پس از تعویض سوکت شارژ و کابل دوباره به مشکل میخورند با اینکه به گفته یخودشان اینبار در نصب و جداسازی کابل همیشه با احتیاط رفتار کرده اند. حقیقت امر این است که کابل شارژ حتما باید اورجینال بِرَند گوشی شما باشد و در صورتیکه قصد خرید سیم شارژر را دارید حتما توجه کنید که بهترین کیفیت و اورجینال خرید کنید تا در اینده مجددا مجبور به تعویض سوکت شارژ نشوید. همچنین عزیزانی که تا به حال تعویض سوکت شارژ گوشی انجام نداده اند و در نبود کابل شارژ خود از سیم شارژر بقیه استفاده میکنند باید از اورجینال بودن ان مطمئن باشند. پس دومین عاملی که میتواند به عنوان رایج ترین دلیل خرابی سوکت شارژ نام برد استفاده از شارژر نامناسب و کپی است.

تعمیرات موبایل و گرد و غبار و پرز یا اب والکل ؟!

مورد بعدی که اجتناب ناپذیر است گرد و غبار و پرز است. شاید باورش سخت باشد اما اینجا در اکسیژن تیم ما از سوکت شارژ برخی گوشی ها به اندازه ی یک لوبیا پرز و کثیفی خارج کرده ایم ! و البته که در حالت کثیفی در  ، شانس تعمیر وجود دارد.

ارتباط با ما

اما اگر شما برای تعمیرات موبایل با مشکل شارژ نشدن گوشی ، شارژ شدن گوشی در یک زاویه خاص سیم شارژر و یا قطع و وصل شدن شارژر مواجه شدین در مرکز اکسیژن تیم در حضور خودتان و در زمانی کمتر از یک ساعت برای ارائه ی خدمات برای رفع این مشکل در خدمت شما هستیم.

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید