Blog

تعویض باتری گوشی همراه به چه صورت انجام میشود؟

توسط مقالهدر ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

تعویض باتری گوشی

برخی قطعات در گوشی هستند که دارای طول عمر مشخص و به اصطلاح مصرفی هستند. شناخته شده ترین قطعه ی مصرفی باتری است. باتری گوشی که از جنس لیتیوم یونی است و امروزه با پیشرفته تر شدن اسمارت فون ها ظرفیت ان نیز به ۵۰۰۰ میلی امپر و بیشتر افزایش یافته کالایی مصرفی است. در مدل های قدیم گوشی دسترسی به باتری سهل و اسان بود. در واقع تعویض باتری سامسونگ تعمیری بود که شما تنها با خرید باتری گوشی سامسونگ، میتوانستید در پشت گوشی را باز و باتری جدید را جایگزین کنید.

تعویض باتری گوشی 

اما

به مرور و با پیشرفته شدن گوشی ها ایتم مقاومت در برابر اب و گرد و غبار اضافه شد و باز کردن گوشی دیگه به این راحتی ها نبود و نیاز به تجهیزات داشت. در مورد ایفون ها هم که از همان ابتدا پیچ و مهره ای بودند و البته با توجه به بُرد حساس این بِرَند، باز کردن این گوشی توسط کاربر اشتباه محض بود که میتوانست خسارات جبران ناپذیری را وارد کند.

الان این مورد به تمام گوشی ها تعمیم یافته است. میتوان گفت تعویض باتری گوشی از دسته تعمیرات با درجه سختی متوسط است. عمر مفید باتری بسته به طریقه ی کارکرد شما و مدل دستگاه است اما به طور میانگین تا ۲ سال شما نیازی به تعویض باتری گوشی ندارید که البته استفاده از شارژر فندکی، پاوربانک، شارژر غیراورجینال و کارکردن با گوشی هنگامیکه در شارژ است، منجر به نیاز به تعویض باتری گوشی زودتر از موعد است.

اما علائمی که به ما میگویند عمر باتری ما به سر رسیده و احتیاج به تعویض باتری گوشی دارید عبارتست از :

دیر شارژ شدن گوشی
در واقع هر باتری بسته به مدل دستگاه و میلی امپر ، نیاز به زمان مشخصی دارد که شارژ گوشی ما عدد ۱۰۰ % را نشان دهد .( در حدود ۹۰ دقیقه )
اگر که این زمان برای گوشی شما از این عدد خیلی بیشتر شد، زمان تعویض باتری گوشی شماست.

زود خالی شدن باتری گوشی

هر باتری با هر میلی امپری بسته به میزان کارکرد شما باتری نگه میدارد که شما میتوانید در سایت gsm arena میزان ساعت را مشاهده کنید.
و اما اگر زودتر از موعد شارژ دستگاه شما خالی شد ( برای مثال یکساعت پس از شارژ کردن ) به معنای خرابی باتری ست .

خاموش شدن گوشی در درصدی غیر از صفر

شاید برای شما هم پیش امده باشه که به گوشی خود نگاه میکنید و میبینید. برای مثال میزان باتری ۲۰ % است اما همان لحظه گوشی خاموش میشود. در این حالت باتری شما تحلیل رفته و در واقع سلول های باتری به درستی کار نمیکنند و زمان تعویض است.

اما گاهی براثر خرابی باتری، باتری دچار باد کردگی میشود که در این حالت احتمال شکسته شدن قاب پشتی گوشتی و یال سی دی بالاست .
به خودی خود هزینه تعویض باتری گوشی سامسونگ و ایفون چندان نیست اما اگر در زمان درست این تعمیر را انجام ندهید ، خسارات جبران ناپذیری به گوشی شما وارد میشود که با چند برابر هزینه باید نسبت به تعمیر انها اقدام کنید.
شما میتوانید تعویض باتری ایفون و سامسونگ و سایر مدلها را در مرکز اکسیژن تیم در حضور خودتان و درکمترین زمان و کمترین هزینه ممکن انجام دهید.
همچنین میتوانید از باتری های یکسال گارانتی ما تهیه نمایید که تا یکسال ضمانت بی قید و شرط دارند .

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید