Blog

فناوری corning gorilla glass چیست و چگونه کار میکند ؟

توسط مقالهدر ۲۱ آبان ۱۳۹۸

gorilla glass چیست

شیشه گوریلا یا گوریلا گلس (به انگلیسی: Gorilla Glass) که به وسیله شرکت کورنینگ به‌وجود آمده‌است. شیشه‌ای از جنس آلومینوسیلیکات قلیایی است و به شکلی طراحی شده‌است که نازک، سبک و مقاوم باشد.

corning gorilla glass  یا همان گلوریا گلس نسخه ۶  بیشتر کاربرد این شیشه استفاده به عنوان پوشش خارجی صفحه نمایش دستگاه‌های الکترونیکی نظیرتلفن های همراه، لپ تاپ ها و پخش کننده های چند رسانه ای است. متمایزترین ویژگی این شیشه مقاومت آن است که سبب می‌شود شیشه نازکی از آن در برابر شکنندگی و خراش مقاوم باشد. در سال ۲۰۱۰، در ۲۰% حدود ۲۰۰میلیون تلفن همراه ساخته‌شده از این شیشه استفاده شد. به گفته شرکت سازنده، این شیشه ال سی دی گوشی با امواج فرکانس رادیویی سازگار است و به دلیل وضوح نوری بالا، برای استفاده در صفحه‌های نمایش تلوزیون های فول اچ دی و سه بعدی مناسب است. سختی ویکرز این شیشه در حدود ۷۰۱-۶۲۲ کیلوگرم نیرو بر میلی‌متر مربع است.

استفاده در محصولات اپلIPhone4S

در سال ۲۰۰۶ هنگامی که نمونه اولیه آیفون ساخته می‌شد، استیو جابز هنگامی که نمونه مهندسی محصول را در کیفش قرار داد، متوجه شد که کلیدهای او صفحه نمایش آی‌فون را خراشیده است. بنابراین او شروع به جستجو برای یک شیشه مقاوم در برابر خراشیدگی را آغاز کرد. وندل ویکز (به انگلیسی: Wendell Weeks)، مدیرعامل کورنینگ، شیشه گوریلا را به او معرفی کرد و جابز او را متقاعد کرد که ساخت این شیشه را برای تلفن در حال عرضه‌اش آغاز کند. پس از این موضوع، شرکت کورنینگ احیا شد و تولید این شیشه را برای تلفن های هوشمند و دیگر ادوات الکترونیکی سایر شرکت‌ها آغاز کرد.

میزان محبوبیت گوریلا گلس

بر اساس امار ارائه شده توسط کورنینگ، در سال ۲۰۱۰ تقریباً ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند به گوریلا گلس مجهز شده بود. تا مدت ها همان گوریلا گلس اولیه نیازهای بازار را جواب می داد اما با از راه رسیدن گوشی های باریک تر نیاز به محافظ نمایشگرهای پیشرفته تر احساس شد. به این ترتیب در سال ۲۰۱۲ گوریلا گلس ۲ از راه رسید که با وجود مقاومت مشابه، ۲۰ درصد باریک تر از مدل قبلی بود. پس از آن تقریباً در هر سال یک نسخه جدید از گوریلا گلس معرفی شد.

در نهایت می توان گفت که امروزه گوریلا گلس به استانداردی در زمینه شیشه های مقاوم بدل شده که در تعویض گلس ال سی دی گوشی، کورنینگ در حال کار روی نسخه های ویژه ای از محافظ صفحه تاشو، مدل های پوشیندنیست که علاوه بر گوشی یا تلفن همراه حتی نمونه هایی برای استفاده در تلویزیون ها است.

منبع : دیجیتاتو-ویکی پدیا

اکسیژن تیم

شما جهت تعمیرات ال سی دی سامسونگ میتوانید بصورت حضوری به دفتر مرکزی تعمیرات مراجعه کنید.

و با خط مستقیم مدیریت مهندس مهرداد سیلسپور ۰۹۱۲۶۲۶۲۸۵۲ تماس بگیرید و با وقت قبلی به دفتر تعمیرات اکسیژن تیم مراجعه کنید.

2 دیدگاه
  1. دستگاه فریزر چیست و تعویض گلس گوشی با فریزر چگونه انجام میشود | اکسیژن تیم ۴۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۳:۴۰ بعد از ظهر پاسخ

    […] فریزر جدا کننده گلس ال سی دی در واقع شباهت هایی به فریزر معمولی دارد. در عملکرد این […]

  2. انواع نمایشگر گوشی,ال سی دی سرویس پک,ال سی دی گلس چنج,ال سی دی Ic | اکسیژن تیم ۲۶ آبان ۱۴۰۱ در ۱۵:۲۶ بعد از ظهر پاسخ

    […] پرچمداران سامسونگ است و مجهز به به‎روزترین نسخه های گوریلا گلس است هم در این اسمارت فون از سری تعمیرات رایج است […]

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید