نکات مهم برای شارژ تلفن همراه

توسط مقالهدر ۰۱ مهر ۱۳۹۸

source : https://www.gooshishop.com

نکات مهم برای شارژ تلفن همراه

گوشی های تلفن همراه هوشمند امروزه بیشتر به عنوان مغز دوم ما انسان ها شناخته میشن و ما تمامی اطلاعات خودمون رو درون آنها ذخیره می کنیم تا در مواقع نیاز ازشون استفاده کنیم. با این وجود بدون شک نکات مهم شارژ تلفن همراه یکی از مهم ترین سوالات جامعه بشری از زمان تولید گوشی های هوشمند بوده که چگونه با شارژ باتری گوشی بصورت صحیح عمر باتری گوشی رو حفظ کنیم.

عمر باتری گوشی از نکات مهم شارژ تلفن همراه محسوب میشود که گجت های الکترونیکی همراه امروز خصوصا گوشی های موبایل بسیار پایین هست و فعلا هیچ راهی تا ارائه یک تکنولوژی جدید و انقلابی برای رفع ا مشکل شارژ باتری گوشی وجود نداره اما همین میزان عمر باتری نیز در صورت عدم توجه به برخی نکات، می تونه کمتر از روزهای اولیه استفاده از دستگاه باشه.

از اون جایی که شارژ باتری گوشی بصورت صحیح بسیار حائز اهمیت هست و قوائد و نکات خاصی داره، در این مقاله به بررسی روش صحیح شارژ باتری گوشی خواهیم پرداخت.

نکات مهم قبل از شارژ تلفن همراه

– پورت USB یا سوکت شارژ را تمیز کنید
بد نیست بدونید با گذر زمان سطح فلزی داخل پورت USB و پورت میکرو USB شارژر به دلیل مصرف مدارم یا مشکلات دیگه، قادر به برقرای ارتباط درست نمیشه؛ بنابراین کاری که برای رفع این مشکل باید انجام بدید، این هست که گوشی هوشمندتون رو خاموش کنید، باتری رو از اون خارج کنید و از چیزی مانند خلال دندان برای تمیز کردن پورت USB استفاده کنید.

دما

– گرما و سرما دشمن باتری است
اگه به خاطر داشته باشید از قدیم موقعی که باتری قلمی تموم میشد، مینداختیم تو آب جوش تا حداقل واسه خرید یک باتری نو وقت اضافه گیر بیاریم و جدیدا بعضی از دوستان باتری گوشی رو در فریزر قرار میدن و یا مثل قدیما تو آب جوش میندازن؛ فراموش نکنید تحقیقات مشخص کرده که امروزه هرچی دمای جایی که شما از گوشی استفاده می‌کنید بیشتر یا کمتر باشه، باتری گوشی زودتر معیوب میشه.

درصد شارژ

– ۴۰ تا ۸۰ درصد؛ شارژ ایده آل
کاربران باید توجه داشته باشن که ایده‌ آل‌ ترین و بهترین میزان شارژ گوشی و لپ‌ تاپ چیزی میان ۴۰ درصد تا ۸۰ درصد هست و باتری های لیتیوم یونی زمانی که بین ۴۵% الی ۷۵% شارژ بشن، می تونن عمر طولانی تری داشته باشن.

شارژ باتری گوشی و ۱۰۰% کن

– تنها ماهی یکبار باتری را ۱۰۰ درصد شارژ کنید
همون طور که خاموش کردن گوشی چند وقت یکبار برای گوشی هوشمند لازم هست و یا انسان‌ ها برای بازیابی و عملکرد خوب نیاز به خواب، استراحت و تفریح دارن، باتری‌ ها هم نیاز به بازیابی و شارژ دوباره دارن؛ بدین منظور، تنها ماهی یکبار باتری رو ۱۰۰ درصد شارژ کنید و وقتی باتری گوشی کامل شارژ شد، گوشی رو از شارژ جدا کنید.

عمر باتری گوشیتو زیاد کن

– گوشی را از شب تا صبح به شارژ وصل نکنید.
اکثر گوشی‌ های هوشمند امروزی قابلیتی دارن که بر اساس اون وقتی گوشی شما به طور ۱۰۰ درصد شارژ میشه، برق رو از دستگاه قطع می‌ کنه و گوشی دیگه بیش از اون شارژ نمیشه، در نتیجه اگه گوشی خودتون رو شب ها به شارژ بزنید و اون رو رها کنید، خطر بزرگی شما رو تهدید نمی‌ کنه اما بد نیست بدونید چنین کاری منجر به تشکیل ورقه‌ های فلز لیتیوم در محل قطب مثبت باتری میشه که در طولانی مدت می‌ تونه عملکرد باتری و کل سیستم رو دچار اختلال کنه.

برای شارژ تلفن همراه دائم از پاور بانک استفاده نکن

– عدم استفاده زیاد از پاور بانک ها
یکی از وسایل جانبی که ما با استفاده از اون گوشی خودمون رو به شارژ مستقیم وصل می کنیم، پاور بانک ها هستن که توصیه میشن از اون ها زیاد استفاده نکنید چرا که باعث گرم شدن دمای گوشی میشن و نتیجه اون کاهش عمر باتری گوشی خواهد بود.

– استفاده از شارژر اولیه گوشی خود
برای سالم موندن باتری گوشی تون سعی کنید از شارژر اولیه گوشی خودتون که از ابتدا در جعبه بوده، استفاده کنید و اگر خراب شده یا اون رو گم کردید، برای خرید به نمایندگی های معتبر برند گوشی خودتون مراجعه کنید چرا که شارژرهای تقلبی یا با نام های غیر، می تونه شدیدا سلامت باتری گوشی شما رو به خطر بندازه.

امیدواریم نکات ذکر شده مفید واقع بشه و با استفاده از اون‌ ها بتونید راه حل مناسبی برای مشکل شارژ باتری خودتون پیدا کنید.

در اخر

نکات مهم برای شارژ تلفن همراه باعث میشه شما نیاز به تعمیر نداشته باشید در صورت نیاز جهت تعمیرات شارژ تلفن همراه و عمر باتری گوشی و تست ان شما میتوانید بصورت حضوری به دفتر مرکزی تعمیرات مراجعه کنید. و یا با شماره تماس ۰۲۱۴۴۲۲۱۲۹۲ و یا خط مستقیم مهندس مهرداد سیلسپور ۰۹۱۲۶۲۶۲۸۵۲ تماس بگیرید و با وقت قبلی به دفتر تعمیرات مراجعه کنید.

1 دیدگاه
  1. تعویض باتری گوشی همراه به چه صورت انجام میشود؟ | اکسیژن تیم ۵۳ تیر ۱۴۰۱ در ۲۳:۵۳ بعد از ظهر پاسخ

    […] مصرفی هستند. شناخته شده ترین قطعه ی مصرفی باتری ست. باتری گوشی که از جنس لیتیوم یونی است و امروزه با پیشرفته تر شدن […]

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید